A SPID® 2003-as bevezetése óta nagy számú magyar KKV-s és román KKV-s mintavétel és fejlesztés történt, szignifikánsan mért fejlődési eredményekkel.
A 2009-es norvégiai kongresszusi siker is a KKV eredményeken alapult.
Néhány KKV referencia:
- AGROPATAKI
- ART & HOBBI
- BOSCH SERVICE
- CLINI-LAB
- DECORFLEUR
- EUROSANDOOR
- FOMCO
- HARDINOX
- HOERBIGER
- KÉRI PHARMA
- KORACELL
- LARIX AUTO
- LATERAL
- LORIAND
- LYNX SOLUTIONS
- MAREN
- MEDIAEXPERT
- MEDICONSULT
- MSR
- MULTIPLAN-ELECTRONICS
- MŰSZERTECHNIKA
- NOVOCOM
- NOVOPARTS
- ORTOPROFIL PROD
- PALLAS 70
- PETRY
- PHOTOHALL
- PROFI CENTER
- REEA
- ROVITEX
- SANDS ADVERTISING
- SILUETTE
- TERMO SISTEM TRADING
- THEREZIA
- TRIPLAST
- UNIPREST INSTAL
- VER-BAU
A nemzetközi ismertség terjedésében a nagyvállalati referencia segített, néhány közülük:
- svájci ABB
- német BAYER
- amerikai CITIBANK
- német FESTO
- dán GRUNDFOS
- német HARTMANN
- ausztriai HERVIS
- belga K&H BANK
- szlovén KRKA
- dán LUNDBECK
- svájci ROCHE
- norvég TELENOR
- francia TOTAL
A munkatársak munkájának, kommunikációjának a minősége összefüggésben van az adott vállalat gazdasági eredményeivel, tehát, ha az adott munkatárs kommunikációjának minőségét tovább csiszoljuk, azaz a legpraktikusabb technikákkal vértezzük fel, az javítja a vállalat gazdasági eredményeit.
Ezt meg is tudjuk mérni !
Felhasználói vélemények alapján a SPID® rendszer a legpraktikusabb technika, mert dinamikus rendszer, mely segítségével az egyéni fejlődés mérhető és nyomon követhető. A mérés 4 viselkedésdimenzióban és a hozzájuk tartozó 4 kommunikációs stratégiában történik, melyek a következők:
- szimpátianyerés (S),
- kapcsolat-menedzselés (P),
- információ-nyerés (I),
- jogérvényesítés (D).
A SPID® stratégia kettős ügynök, azaz egy helyzetfüggő kommunikációs stratégia (a helyzettől függ, hogy a SPID® négy faktora közül kommunikációnkban melyik a domináns), és egy folyamatstruktúra is, azaz alapesetben először szimpátiát nyerünk, majd menedzseljük, mélyítjük kapcsolatunkat az interakcióban résztvevővel, ezután törekszünk megtudni azokat az információkat, amelyek alakítják a szegmentációt és a pozicionálást, végül jogérvényesítünk, azaz asszertív módon behajtjuk az ígéretet és továbbiakat mondatunk ki a kommunikációban résztvevő partnerrel, legtöbbször az ügyféllel.
A SPID® TRÉNING ÉS KÉRDŐÍV dokumentumunk tartalmaz minden praktikus tudnivalót a rendszerről, itt a 4 dimenziós készségfejlesztés és eredményesség közötti összefüggésekre fókuszálunk, azaz a stratégiák tudatos használatának elsajátítása megnyitja az utat a hatékonyabb munkavégzéshez:
1.az „S” faktor fejlesztése, azaz a szimpátianyerés tudatosítása, és tudatosságának mérése. Hogy ki mennyire szimpatikus, ez tudatos és tudattalan emlékeink összességének eredménye. Ha például két asztalos között kell választanunk és minden egyéb egyezik (ár, szakértelembe vetett hitünk, időfaktorok, stb.), akkor a szimpátia dönt. Egy biztos, a szimpátianyerés tudatosan tanulható technika. Ha az ügyfélnek a mi cégünk képviselője, operátora, munkatársa a szimpatikusabb, mint a versenytársunké, akkor már egy eséllyel közelebb vagyunk, amivel dolgoznunk kell, amit érdemes felhasználni. Ez egy kapu. A szimpátianyerés, így vezet a szervezeti, belső vállalati kommunikáció javulásához, és így vezet termékünk, szolgáltatásunk forgalomnövekedéséhez.
2.a „P” jelentése a partneri kapcsolatmenedzselés. A fogalom Rogers révén ősibb, mint az érzelmi intelligencia, utóbbit Goleman „vette kölcsön” Rogerstől és népszerű fogalmat teremtett belőle. A P faktorral tehát valami hasonlót mérünk, mint az EQ, megmérjük a kapcsolatmélyítés tudatosságát. A kapcsolat mélyítésén tudatosan dolgozó értékesítő, operátor a kapcsolatot, mit tőkét használhatja a partner viselkedésének befolyásolására, ahol természetesen a mi termékünk forgalmának növelése a cél.
3. az „I” betű jelentése, az információnyerés, a tudatos információnyerés. A tudatosan információnyerő munkatárs tisztában van az időkorlátokkal és kreatív, intelligens kérdezés- és hallgatástechnikával irányítja a kommunikációt. Tipikus a „nagydumás rep”, akiknek gyakran erősen mínuszos „I” faktort mérünk. Az információnyerés tudatossága eredményesebbé teszi az 1, 5, 10, 30, 60 perces külső és belső üzleti kommunikációt, így vezetve termékeink forgalmának növekedéséhez.
4. a „D” betű jelentése a jogérvényesítés, azaz saját magunk „megvédése” azáltal, hogy önérvényesítünk, amihez jogunk van. Jogunk van többet „eladni”, mert az nekünk anyagi előnyt teremt, ami egyéb céljaink megvalósításához szükséges. Az alacsony D faktoros egyén „gátlásos” értékesítő. Van, aki ezt remekül leplezi évek óta jó nevű multi cégnél. A D faktor fejlesztésével, tudatosításával a munkatársak eredményesebbé válnak és ezáltal az általuk promótált termékek, szolgáltatások forgalma nő.
A koordináta rendszer jobb felső negyedében található a Mester kvadrát, ahova azok a résztvevők kerülnek, akik sikeresen elsajátították, vagy már valamely szinten birtokában vannak a hatékony kommunikáció négy alaptípusának. Elméletileg ez a negyed a rendszerben az elérni kívánt cél, de a pontos irányt minden cég profiljától függően kell meghatározni.
A bal felső negyed a Békefenntartó, azaz tudatosan alkalmazza az S és P stratégiákat, de nem fordít kellő figyelmet a másik kettőre.
A Harcos a jobb alsó negyedben tudatosan figyel az I és D faktorokra, így viszont az S és P faktorokat hanyagolja el a kommunikáció során.
Végül, akit leginkább a hangulata vezérel és ritkán tudatosítja az adott helyzetet és az odaillő stratégiát, az a Forradalmár típus és a bal alsó negyedben helyezkedik el.